Det er vigtigt for os at tage godt hånd om vores samarbejde – også når det gælder håndteringen af data. Derfor vil vi gerne informere dig om, hvad vi indsamler af data, hvorfor vi gør det og hvordan vi anvender dem. Samt at alt dette sker efter databeskyttelsesforordningens bestemmelser. 

 

Hvad er persondata?

Når du kontakter os, er dine oplysninger persondata, også selv om du gør det for at varetage samarbejdet mellem os og din virksomhed. Persondata er alle de informationer, der i et eller andet omfang kan henføre til dig. Det kan fx være kontakt pr. mail, hvor vi indsamler din mailadresse for at kunne opretholde kontakten og videreføre dialogen med dig og din virksomhed.

 

Hvordan behandler vi dine data?

Hvis du er kunde hos os

Vi indsamler og behandler personoplysninger i forbindelse med samarbejdet med vores kunder. Vi indsamler alene de personoplysninger, der er nødvendige til aftalte formål, og vi beder vores kunder om kun at dele personoplysninger, hvor det er strengt nødvendigt til disse formål.

 

Hvilke oplysninger indsamles

Almindelige personoplysninger, herunder oplysninger om navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse på kunder, samt navn, telefonnummer og e-mail på eventuelle kontaktpersoner hos kunden.

 

Til hvilke formål indsamles oplysninger og grundlaget herfor

Vi behandler almindelige personoplysninger med det formål at kunne opfylde aftalen med kunden, herunder at levere varer/ydelser og at kunne fakturere.

 

Hvis du er vores samarbejdspartner

Vi indsamler og behandler personoplysninger om vores leverandører og samarbejdspartnere, herunder personoplysninger om personer ansat hos leverandører og samarbejdspartnere. 

 

Hvilke oplysninger indsamles

Vi behandler alene almindelige oplysninger, herunder kontaktoplysninger.

 

Til hvilke formål indsamles oplysninger og grundlaget herfor

Vi behandler oplysningerne til brug for kontraktstyring samt for at modtage varer og tjenester fra vores leverandører og samarbejdspartnere.

Vores grundlag er at opfylde kontrakten, som den registrerede er part i. Hvis den registrerede, ikke er part i kontrakten, er vores grundlag for at behandle oplysningerne et sagligt hensyn i at kunne opfylde kontrakten med leverandøren eller samarbejdspartneren.

 

Hvor længe opbevares data?

Dine data opbevares hos os, så længe det er nødvendigt. Det betyder, at når data ikke længere er relevant for os, vil det blive slettet på en sikker måde.

 

Ønsker du indsigt i dine data?

Du kan altid rette henvendelse til os, hvis du ønsker indsigt i, hvilke persondata vi opbevarer om dig. Og du kan altid gøre indsigelse mod anvendelse af oplysningerne, hvis det ikke længere er relevant – og anmode os om at slette dem. Dette er dog kun muligt at imødekomme, såfremt data ikke længere er nødvendigt at bevare. Nødvendige data kan være grundlaget for ordrebekræftelser, bekræftelser via e-mail og andre administrative meddelelser.